Even een stapje terug!

Even een stapje terug! Af en toe is het goed om even een stapje terug te doen. Vakantie van je werk om even op te laden of even de spaarrekening in de gaten houden na grote incidentele uitgaven. Het is verstandig, om jezelf even de tijd te gunnen om weer klaar te zijn voor wat komen gaat.

Wat betreft de VVD Valkenswaard mogen we als Gemeente Valkenswaard even een stapje terug doen. De afgelopen jaren zijn er veel zaken op ons pad gekomen. Denk hierbij aan het Masterplan Centrum en de decentralisatie van de (jeugd-)zorg. Ook nu staan we weer voor uitdagingen, zoals de klimaatcrisis en de woningnood. Deze uitdagingen vergen veel van de gemeentelijke organisatie maar ook van de inwoners. Zo zagen we de onroerendzaakbelasting (OZB) op woningen met bijna 50% stijgen in de afgelopen 8 jaar en zakte de spaarpot van de gemeente van 15 miljoen in 2012 naar nog geen 3 miljoen in 2020.

Deze ontwikkelingen baren ons zorgen. VVD Valkenswaard wil voorkomen dat de rek er straks echt uit is en daarom is een stapje terug verstandig. De OZB mag niet langer een sluitpost zijn en moet voorlopig niet worden verhoogd. We moeten terughoudend zijn met grote projecten zoals Dommelland, focussen op de echte uitdagingen, aandacht hebben voor een efficiënte en effectieve gemeente-organisatie en onze spaarpot versterken. Hiermee staan we weer klaar voor de toekomst!

Valkenswaard blijft goed, wordt beter!