Betrek inwoners bij besluit vuurwerkverbod!

Afgelopen donderdag werd door D66 Valkenswaard een motie vreemd ingediend waarin staat dat de partij (consumenten)vuurwerk wilt verbieden en wilt stoppen met het verlenen van vergunningen voor carbidschieten. In dit stuk lees je het standpunt van de lokale VVD.

Van liberaal discussiepunt naar liberale oplossing

De meningen over een vuurwerkverbod in Valkenswaard lopen binnen onze liberale partij uiteen. Het meest genoemde argument voor het verbod is dat we vinden dat de vrijheid van een individu stopt waar de vrijheid van een ander wordt beperkt. Tegelijkertijd beperkt een verbod de vrijheid van een grote groep verstandige mensen die wel goed om kan gaan met vuurwerk.

Over één ding zijn we het allemaal eens: er moet meer worden gepraat met de mensen en niet over. Daarom heeft de VVD voorgesteld om aan het inwonerspanel te vragen hoe zij denken over het vuurwerkverbod in Valkenswaard. Dit panel bestaat uit een groep Valkenswaardenaren. Zij vullen vragenlijsten in en organiseren bijeenkomsten over wat er speelt in onze gemeente.

De Valkenswaardse VVD heeft dus tegen de motie van D66 gestemd en wilt dat het behandeld wordt door het inwonerspanel. De motie van D66 is niet aangenomen door de raad.

Praat mee!

We horen graag de mening van de inwoners van Valkenswaard op onze plannen. Laat een reactie achter op dit artikel of praat mee via inspraak@vvd-valkenswaard.nl.